sobota, 20 lipca 2013

Bohunem z Gliwic do Katowic

 Ostatnio coraz częściej na pociągu InterREGIO "PIAST" relacji Warszawa Wschodnia -> Wrocław Główny oraz przeciwnie pojawiają się wagony typu "Bmnopux", czyli popularne Bohuny. Ja osobiście jeszcze nie miałem przyjemności jechać takim wagonem, a z uwagi na to, iż jest to piętrowy, nie mogłem Sobie odpuścić :P Kol. Tomek w środę (17.07) poinformował mnie, że właśnie te wagony jechały do Wrocławia. Analogicznie, w kolejny dzień powinni jechać w drogę powrotną, dlatego umówiłem się, że pojedziemy je obadać :P Tak więc, w czwartek 18.07. wyruszyłem do Bytomia linią 176, na szczęście przyjechał MAN NL202, a nie SU12. Planowo powinien być o 9:55, lecz przyjechał z +4. W Bytomiu miałem 7 minut na przesiadkę na 607, obawiałem się, że nie zdążę. W Miechowicach, widząc 623 w kierunku dworca, przesiadłem się na niego i zdążyłem, a 176 przyjechał wraz z odjazdem 607. W Łagiewnikach szybka przesiadka na tramwaj 7 i jazda do Chorzowa Batorego. Wysiadam przy dworcu PKP, gdzie czeka już na mnie kol. Tomek. Udajemy się na perony, po drodze kupując bilet. Na dworcu wykonuję pierwsze foto tego dnia, na które załapuję się kibel po modernie relacji Gliwice -> Częstochowa Osobowa:


Po kilku minutach zjawia się nasz pociąg do Gliwic, gdzie również jest kibel:


Tuż przed stacją w Gliwicach, obok Towarowej, łapię Byka z wagonami:


W Gliwicach focimy jeszcze nasz pociąg, którym przyjechaliśmy oraz Stonkę na peronie I:


Następnie idziemy do kasy zakupić bilet na PIASTa. Oczekując na peronie zjawia się przed czasem TLK PRZEMYSŁAW z Poznania do Krakowa:


Chwilę po odjeździe tego TLK, z oddali wyłania się "Małgosia" z dwoma bohunami:


Usiedliśmy na górze, większość miejsc była wolna. Kontrola zaraz po wyjeździe z Gliwic. Na części towarowej stoi Class 66 #66601, który załapuje się u mnie na zdjęciu:


Prędkość do Bytomia Bobrka dobra, do Bytomia jedziemy wolniej. Między Biskupicami a Bobrkiem mija nas Jamnik:


W Bytomiu skład melduje się minutę przed czasem. My zaś szybko wyszliśmy z pociągu i polecieliśmy zrobić parę fotek, gdzie z powrotem wsiedliśmy do pociągu:


Do Chorzowa Starego jedziemy znowu bardzo szybko, później, w związku z remontem 1 toru do Chorzowa Miasta zwalniamy. Następnie do Katowic jedziemy już bez postoi. W Katowicach wykonuję parę zdjęć, z nieczynnej już lokomotywowni:


W Katowicach wykonuję szybko trzy fotki:


Razem z Tomkiem pobiegłem na Pl. Andrzej i linią 632 pojechałem do Rynku w Chorzowie, z przesiadką na 820 do Bytomia i stamtąd 169 do domu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz